czwartek, 1 czerwca 2017

Sałatka z młodymi ziemniakami i szparagami

2 duże garście młodego szpinaku
1 wiązka zielonych szparagów
ok 350g młodych malutkich ziemniaków ( dwie garście)  
1 średniej wielkości czerwona cebula
3 łyżki oliwy
sok z połówki cytryny
sól i pieprz
Ziemniaki wyszorowałam ostrym zmywakiem i ugotowałam w łupinkach, wystudziłam. Szparagom obcięłam ok 2 cm końcówek, pokroiłam resztę na ok 3 cm kawałki i wrzuciłam do gorącej, osolonej wody i gotowałam ok 5 minut. 
Po tym czasie przelałam je bardzo zimną wodą- nie tracą jędrności po wystudzeniu. Cebulę obrałam i pokroiłam w bardzo cienkie pół plasterki. Większe ziemniaki przekroiłam na połówki, malutkie zostawiłam w całości. Wszystkie składniki wymieszałam w misce, doprawiłam oliwą, sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Znów wymieszałam i  ok 20 minut chłodziłam w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz