czwartek, 16 czerwca 2016

Kapusta faszerowana kaszą i fasolą w ostrym sosie pomidorowym

1 szklanka kaszy gryczanej
2 puszki czerwonej fasoli
2 cebule
1 główka młodej kapusty
3 puszki pomidorów krojonych bez skórki
1 torebka młotkowanego pieprzu z kolendrą
1 torebka słodkiej mielonej papryki
1/2 łyżki chilli
sól
olej rzepakowy
Z kapusty wykroiłam głąba, wsadziłam ją do garnka, zalałam wodą i gotowałam ok 30 minut. Kaszę przepłukałam, zalałam dwiema szklankami wody, posoliłam i pod przykryciem gotowałam tak długo aż kasza wciągnęła całą wodę i była bardzo miękka. Do ugotowanej kaszy wrzuciłam odcedzoną fasolę i pokrojoną w kostkę cebulę którą wcześniej mocno zarumieniłam na 3 łyżkach oleju w towarzystwie szczypty chilli i połowy ilości  torebki słodkiej papryki. Całą masę lekko zmiksowałam. Ugotowaną kapustę po kolei obdzierałam z liści, ścinałam zgrubiały środek i niewielką ilość farszu-łyżka albo ciut więcej w zależności od wielkości liścia- zawijałam i ciasno układałam w garnku gdzie na dnie była odrobina wody (ok 1 cm). Pomidory wlałam do miski, dodałam resztę pierzu, papryki i chilli, trochę soli i 4 łyżki oleju, wymieszałam i zalałam kapustę. Całość gotowałam ok godziny na niewielkim ogniu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz