piątek, 8 kwietnia 2016

Soczewica w sosie pomidorowo śmietanowym

400g zielonej soczewicy
1 duża czerwona cebula
2 puszki krojonych pomidorów
4 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżeczki mielonego kuminu rzymskiego
3 łyżeczki curry
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej
3/4 łyżeczki chilli
kubeczek śmietany 22 %
sól
Soczewicę ugotowałam al dente w dużej ilości osolonej wody. Na dużej patelni rozgrzałam oliwę i mocno zarumieniłam na niej posiekaną drobno cebulę 
z przyprawami. o kilku minutach dodałam pomidory, wymieszałam i pod przykryciem trzymałam znów ok 7 minut. Po tym czasie dodałam soczewicę znów wymieszałam i trzymałam pod przykrywką kolejne 5-7 minut na malutkim gazie. 
Na koniec dodałam śmietanę i sól. I znów pod przykryciem trzymałam całość 
aż soczewica stała się całkowicie miękka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz