wtorek, 1 kwietnia 2014

Ziemniaczana tarta z porami

2 szklanki mąki ( wybrałam do tej tarty ryżową bez glutenu)
2 jajka
100g zimnego masła 
1 łyżka kwaśnej śmietany

2 duże pory (cześć biała i trochę zielonej)
3 duże ziemniaki
2 jajka
1 buła mozzarelli
1 filiżanka startego pecorino 
200g kwaśnej śmietany
sól, biały pieprz
oliwa
Masło starłam na grubej tarce, dodałam do mąki, jajek i śmietany. Zagniotłam kruche ciasto i schowałam je na ok 10 minut do lodówki. Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia, wyjęłam ciasto z lodówki i wyłożyłam nim tortownicę robiąc dość wysokie ranty. Wsadziłam do piekarnika i piekłam 
ok 10 minut w 190 stopniach. Umyte i obrane ziemniaki przekroiłam na pół 
i posiekałam w cieniutkie plasterki i wrzuciłam na rozgrzaną patelnię z oliwą. Po chwili dorzuciłam pokrojone również w plasterki pory. Lekko posoliłam 
i doprawiłam pieprzem. Dusiłam pod przykryciem aż ziemniaki  były miękkie. 
W miseczce połączyłam jajka, śmietanę i 2-3 łyżki pecorino, dodałam pieprz. 
Na upieczony spód wyrzuciłam ziemniaki z porami, zalałam masą śmietanową, obłożyłam poszarpaną na kawałki mozzarellą i posypałam resztką pecorino. Piekłam ok 50 minut w 150 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz