poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Aksamitny pasztet ze szparagami

1/2 wiązki zielonych szparagów
3/4 szklanki zielonej soczewicy
1 szklanka żółtego, łuskanego grochu
1 średnia marchewka
1 średnia pietruszka
2 jajka
1 opakowanie ziarnistego pieprzu 
ok 150 g masła
sól
dodatkowo masło i bułka
Groch, soczewicę i warzywa ugotowałam do miękkości, przecedziłam i zmiksowałam razem z masłem na gładką masę, posoliłam do smaku i dodałam jajka. Pieprz utarłam w moździerzu i połowę dodałam do masy a połowę zostawiłam. Szparagom ułamałam końcówki i gotowałam ok 5 minut w osolonej wodzie. Keksówkę wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą. Na dno położyłam kilka szparagów, obsypałam resztą pieprzu  i wylałam połowę masy. Znów płożyłam szparagi i znów wlałam masę itd. Piekłam w 180 stopniach 45-50 minut. 


1 komentarz: