sobota, 8 marca 2014

Małże w słodko ostrym sosie z mango

300g mrożonych małży bez skorupek
1 mango
1 banan
1 pęczek bazylii
3 maleńkie, suszone papryczki piri piri
3 ząbki czosnku
200g mleka kokosowego
olej z pestek winogron
250 g japońskiego makaronu udon
Na rozgrzaną patelnię wlałam ok 4 łyżek oleju i wrzuciłam pokrojony 
w plasterki czosnek. Gdy ten zrobił się złoty wkruszyłam piri piri, wrzuciłam obrane, pokrojone w kostkę mango i rozmrożone, opłukane małże. Dusiłam pod przykryciem ok 10 minut. Po tym czasie dodałam mleko kokosowe i rozgniecionego banana. Wszystko razem dusiło się jeszcze ok 10 minut ale już bez przykrywania by sos zrobił się dość gesty. Na koniec dodałam połowę posiekanej bazylii.  Makaron ugotowałam wg przepisu na opakowaniu.  Już na talerzu posypałam wszystko resztą bazylii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz