niedziela, 16 lutego 2014

Zupa z dorsza z lubczykiem

2 kg świeżego dorsza ( ok 6 sztuk bez łbów i wnętrzności)
3 marchewki
2 pietruszki
kawałek selera
duża, biała część pora
1 pęczek świeżego lubczyku
kilka listków laurowych
kilkanaście ziaren czarnego pieprzu i ziela angielskiego
1 kopiasta łyżeczka pieprzu cayenne
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki śmietanki 30%
1 żółtko
Warzywa obrałam i ugotowałam w 3 litrach osolonej wody. Gdy marchewka była już miękka wszystko wyjęłam na miseczkę a do wywaru włożyłam umyte ryby 
( w całości) i gotowałam je ok 15 minut razem z 1/3 lubczyku. Obrałam czosnek i razem z jedną, największą marchewką starłam go na drobnej tarce. Ugotowaną rybę wyjęłam z garnka, zdjęłam skórę, powyjmowałam ości i czyste białe mięso wrzuciłam z powrotem do wywaru i lekko zmiksowałam. Dodałam marchewkę, czosnek, pieprz cayenne i posiekany lubczyk. W szklance ze śmietanką roztrzepałam żółtko i całość wlałam do zupy.  Gdy tylko zupa zaczęła się gotować wyłączyłam gaz. Do tego idealnie pasowały grzanki z masłem czosnkowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz