niedziela, 9 lutego 2014

Zielona fasolka w orientalnej sukience

500g zielonej, mrożonej fasolki  
skórka otarta z 1 cytryny
sok z 1/2 cytryny
kawałek imbiru wielkości orzecha włoskiego
2 ząbki czosnku
2 łyżki miodu lipowego
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
filiżanka czarnych oliwek przekrojonych na pół
oliwa z oliwek
Fasolkę wrzuciłam do wrzącej lekko osolonej wody i gdy tylko się zagotowała przerzuciłam ją na sitko. Na drobnej tarce starłam skórkę z cytryny, imbir 
i czosnek. Na patelni rozgrzałam niewielką ilość oliwy i wrzuciłam szczyptę startego imbiru i czosnku, wymieszałam i wrzuciłam fasolkę. Gdy ta lekko się podsmażyła dorzuciłam oliwki, resztę imbiru, czosnku i skórki cytrynowej. Dolałam miód, sok z cytryny i doprawiłam pieprzem. Pod przykryciem dusiłam 
ok 10 minut. Bardzo aromatyczna i lekko piekąca w język.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz