sobota, 1 lutego 2014

Pappardelle z tuńczykiem w sosie śmietanowym

250g makaronu papardelle
1 puszka tuńczyka w kawałkach, w sosie własnym
180g słodkiej śmietanki 30% 
kawałek grana padano
3-4 łyżeczki małych kaparów
1/2 sporego pęczka natki pietruszki
3 ząbki czosnku
1 żółtko
sól, biały pieprz
oliwa
Na głębokiej patelni rozgrzałam niewielką ilość oliwy, wycisnęłam czosnek 
i gdy ten zrobił się lekko złoty dodałam tuńczyka. Wymieszałam, dorzuciłam połowę posiekanej natki i kapary. Ser starłam na dość drobnej tarce. Zawartość patelni doprawiłam pieprzem, solą, wlałam śmietankę i wbiłam żółtko. Dokładnie wymieszałam. Po chwili dodałam niewielką garść startego sera i na małym ogniu sos pyrkotał aż stał się przyjemnie gęsty. Makaron ugotowałam wg przepisu na opakowaniu i gorący, odcedzony dorzuciłam na patelnię. Już na talerzach posypałam odrobiną pozostałego sera i natką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz