piątek, 14 czerwca 2013

Owocowe szaleństwo

80g suszonej żurawiny
300g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 i 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
120ml oleju
4 łyżki naturalnego jogurtu
150g cukru
1 cukier waniliowy
2 jajka
2 białka
5-6 nektarynek
filiżanka jagód lub borówek
Żurawinę namoczyłam w gorącej wodzie. Cukier, cukier waniliowy utarłam 
z jajkami, dodałam olej i resztę składników za wyjątkiem dwóch białek, 
te ubiłam na sztywną pianę. Wszystko delikatnie razem połączyłam i wylałam do tortownicy wcześniej wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Żurawinę odsączyłam z wody, pokroiłam nektarynki na ósemki i ułożyłam na cieście. Żurawinę i borówki rzuciłam niedbale. Piekłam godzinę w 170 stopniach. Jeszcze ciepłe posypałam cukrem pudrem.
Wyszło fajne, dość ciężkie ciasto. Takie na ciepły, letni wieczór.

 


3 komentarze:

  1. Lubię takie owocowe placki. Są proste, a jednak efektowne i przede wszystkim pyszne. Przywołują wspomnienia dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę tylko dodać, że sprawdza się w środku nocy popijane zimnym mlekiem ;)

    OdpowiedzUsuń