środa, 20 marca 2013

Pasztet z Jaśka

1 szklanka fasoli Jaś
1/2 szklanki łuskanego żółtego grochu
filiżanka suszonych grzybów
2 jajka od szczęśliwych kur podwórkowych 
(albo od szczęśliwych kur z symbolem 1 lub 0)
sól, pieprz
ciut ostrej papryki
2 łyżki majeranku
1 płaska łyżeczka gałki muszkatołowej
1 łyżka masła
dodatkowo masło i tarta bułka

Fasolę i groch namoczyłam na noc a rano ugotowałam. Grzyby namoczyłam 
w niewielkiej ilości wody (ok 30 minut) i gotowałam ok 15 minut. Po ugotowaniu wszystko zmiksowałam (łatwiej się miksuje dodając trochę wody grzybowej) dodałam jajka, masło i przyprawy. Masa ma być ciut gęściejsza niż na placki ziemniaczane, jeśli nie jest taka można dodać tartej bułki. Keksówkę wysmarowałam masłem, obsypałam bułką i wlałam masę.  
Pasztet ma być lekko ostry. Piekłam 30 minut w 180 stopniach. 
Do tego żurawina i grzybki marynowane :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz