poniedziałek, 21 lipca 2014

Ciasto czekoladowe bez mąki

150g brązowego cukru
225 miękkiego masła
4 jajka, osobno żółtka i białka
200g startej gorzkiej czekolady
230 g zmielonych migdałów
2,5 łyżki cukru pudru
To drugi na blogu przepis z książeczki z przepisami czekoladowymi szkoły 
Le Cordon Bleu. Kilka razy zastąpiłam migdały mąką kukurydzianą 
( ze względu na alergię na orzechy pewnego  łasucha) i też było dobre.
Masło utarłam z brązowym cukrem na gładką masę i po kolei dodawałam żółtka. Dodałam czekoladę i starte migdały i dokładnie wymieszałam. W drugiej misce ubiłam na sztywno pianę z białek a pod koniec ubijania dodałam pomalutku cukier puder. Ubite białka porcjami dodałam do masy czekoladowej i delikatnie wymieszałam, tak by piana nie opadła. Tortownicę wysmarowałam masłem 
i wyłożyłam papierem do pieczenia. Wlałam ciasto i piekłam ok 40-50 minut 
w 150 stopniach. Jeszcze ciepłe podałam z lodami waniliowymi. Boskie.

2 komentarze: