czwartek, 15 maja 2014

Cytrynowa zupa rybna z lanymi kluseczkami

ok 600g świeżych filetów z ryby ze skórą 
(wybrałam kilka kawałków dorsza bałtyckiego i pstrąga łososiowego)
1 młoda włoszczyzna
kilka ziaren ziela angielskiego
skórka otarta z 1 cytryny
sok z połówki cytryny
1 kubeczek śmietanki 30%
1 pęczek koperku
2 jajka
1 szklanka mąki
sól, pieprz
olej z pestek winogron
woda
Zainspirowała mnie podobna zupa którą jadłam niedawno w Jastarni.
Umytą i obraną włoszczyznę ugotowałam w 3 litrach osolonej wody z zielem angielskim. Gdy marchewka już była taka prawie miękka dorzuciłam rybę 
i gotowałam jeszcze ok 15 minut. Po tym czasie wszystko wyjęłam z wywaru 
i dodałam do niego skórkę i sok z cytryny. W miseczce ukręciłam widelcem masę na kluski łącząc mąkę, jajka i taką ilość wody by miała konsystencję gęstej śmietany. I pomalutku wlewałam ją jednocześnie lekko mieszając do gotującego się wywaru tworząc kluseczki. Kawałki ryby pozbawiłam skóry i wrzuciłam do zupy, dodałam posiekany koperek i śmietankę. Doprawiłam do smaku dodając odrobinę oleju. Wyszła pyszna, bardzo delikatna i zjadł ją nawet przeciwnik zup rybnych w postaci mojego męża :)

6 komentarzy:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekaw podanie zupy rybnej, która w sumie za każdym razem zazwyczaj jest smaczna. Ja mogę również powiedzieć, że bardzo fajną potrawą jest łosoś do piekarnika https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-losos-do-piekarnika-gruzinska-nuta-estragonu/ i jak najbardziej ja również sobie zachwalam sobie każde danie rybne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak potwierdzam, że w Jastarni w Werandzie jest przepychota😋

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze w Jastarni zamawiamy tą zupę. Pyszna.

    OdpowiedzUsuń