środa, 13 kwietnia 2016

Tarta z halloumi i pomidorami

1 szklanka maki pszennej
3/4 szklanki maki pszennej pełnoziarnistej
150g zimnego masła
2 jajka
2 łyżki wody
filiżanka tartego parmezanu
400g sera halloumi
3 dojrzałe pomidory
1 duża garść maleńkich pieczarek
1/2 pęczka lubczyku
pieprz czarny grubo mielony
oliwa
Do miski wsypałam obie mąki, wrzuciłam jajka, masło, parmezan, dolałam wodę
i wyrobiłam gładkie ciasto które wsadziłam później do lodówki na ok 30 minut.
Po wyjęciu z lodówki rozwałkowałam je na papierze do pieczenia i przełożyłam razem z nim do formy na tartę zostawiając duże i wystające ranty.  Halloumi pokroiłam na cienkie plastry i ułożyłam pierwszą jego warstwę na ciasto, na serze położyłam pomidory pokrojone w plastry a na nie resztkę sera
i zarumienione mocno na suchej patelni przekrojone na pół pieczarki wymieszane z lubczykiem. Obsypałam wszystko pierzem i zagięłam ranty ciasta by przykryły lekko nadzienie. Umoczonym w oliwię pędzelkiem wysmarowałam owe ranty i znów obsypałam całość pieprzem. Piekłam godzinę w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz