wtorek, 28 lutego 2017

Boczniaki i bataty w ostrym sosie pomidorowym

500g boczniaków
3 średniej wielkości bataty
2 duże cebule
2 puszki krojonych pomidorów
4 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżeczki kurkumy
2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki ostrej papryki
sól
Do garnka wlałam oliwę i gdy ta zrobiła się gorąca wrzuciłam pokrojone 
w dużą kostkę cebule, lekko je poddusiłam i dodałam obrane i pokrojone 
w kostkę bataty i wszystkie przyprawy, posoliłam i znów kilka minut dusiłam. Boczniaki pokroiłam w duże kawałki i zarumieniłam na złoto na lekko ubrudzonej oliwą patelni po czym dodałam je do batatów i cebuli. Wlałam pomidory, wszystko wymieszałam, posoliłam i dusiłam pod przykryciem tak długo aż bataty stały się zupełnie miękkie. Do tego ryż basmati i obiad gotowy.

6 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie. Nie dość, że moje smaki to jeszcze samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te grzyby głównie za sprawą taty.
    Z chęcią bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyprubuję z przyjemnością tym bardziej,że uwielbiam boczniaki i pomidory,a o takim połączeniu nie slyszałam autorski przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! tak to autorski przepis, jak większość na blogu :)

      Usuń
  4. 33 yrs old Legal Assistant Bevon Worthy, hailing from Listuguj Mi'gmaq First Nation enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Flying. Took a trip to Barcelona and drives a Grand Prix. dodatkowe srodki

    OdpowiedzUsuń